Vi ser ned på mobning


Antimobbestrategi

-og kæmper mod det sammen

På Skolen Krøl yder vi en særlig indsat på forebyggelse af mobning.


  • Vi opbygger trygge og tolerante fællesskaber, hvor vi ser hinanden, og dét at have forskelligheder ser vi kun som en styrke i fællesskabet for læring, selvudvikling og trivsel.


  • Vi ved, at meget mobning i dag foregår på de sociale medier og derfor har vi stort fokus på, hvordan man skal agere på de digitale medier, så vi kan få reduceret omfanget af digital mobning.


  • Vi anerkender, når nogen har det svært. Mobning foregår ikke fra onde børn men fra dårlige tillærte strategier. Vi tager et fælles ansvar for, at skolen er et rart og trygt sted for alle at være.


  • Forskning viser, at mobning sker i utrygge fællesskaber. Mobning giver utryghed for alle – ikke mindst for den, der bliver mobbet, men også for mobberen og de elever, der frygter at blive de næste, der falder uden for fællesskabet. Derfor er det vigtigt at kunne identificere de bag-vedliggende mekanismer og lave indsatser, der forebygger og håndterer mobning og dermed styrke trygheden for alle.


  • Bagvedliggende problemer følges op gennem metodisk tilgang, så vi får identificeret de specifikke udfordringer, der opstår i forbindelse med mobning, og derefter udvikler vi sammen en plan, så der arbejdes på en fornuftig selvudvikling og selvrealisering.


  • På Skolen Krøl er antimobbestrategierne en implementeret del af behandlingsarbejdet, som udføres af alle lærere og pædagoger.


  • Et kontinuerlig og tæt samarbejde med forældre er med til at både forebygge og mindske evt. opstået mobbeproblematikker.


  • For at sikre at alle elever kan have en tryg og mobbefri skoledag er der altid en eller flere voksne til stede i undervisningen og i frikvarterer.



unsplash